Leon Meijer's persoonlijke weblog

• Augustus, 2012
  • Kermis 2012

Toen ik vrijdag ff in de stad kwam om bij de Mac wat te eten te halen kwam ik er al snel achter dat het Kermis was in de stad! Had er helemaal niks over gehoord of gezien dus dat was een hele verrassing, alhowel, vorig jaar was het ook kermis na het Lowlands weekend...

Dus ik dacht daar kan ik zondag met Malou wel ff naartoe en er was nog wat geld over van Lowlands dus vandaag de 26ste zijn we dus ook geweest!

Allereerst ff een olibol gegeten en daarna in de superhoge zweefmolen, alleen toen we bovenin waren begon het lekker te regenen dus we waren gelijk zijknat!
    Dus maar een ritje gedaan in de botsauto's en daarna in de spin. Na de spin weer een olibol gegeten en toen maar richting de parade, daar stond ook nog een deel van de kermis, een of ander funhouse was daar en dus hebben we daar ook ff doorheen gelopen was ook wel lachen!

Daarna hebben we nog een olibol gegeten en nog een beetje over de kermis rondgelopen! Er stond ook nog zo'n ding dat over de kop ging (zitten aan 2 kanten mensen) daar wilde ik ook wel in maar ik heb de laatste keren op de kermis geen zin meer om alleen in die dingen te gaan en Malou durft wel maar wordt misselijk dus zijn we allebei maar niet gegaan;)

Ook nog maar ff wat foto's gemaakt: check.
  • LowLands 2012

Een jaar hebben we er op moeten wachten maar het afgelopen weekend was het weer zover! LOWLANDS!

Op donderdag 16 augustus zijn we met bus, trein en pandelbus naar Lowlands 2012 in Biddinghuizen gegaan. Rond 15:30 sloten we aan in de rij bij de ingang. Het duurde ongeveer 3,5 uur voordat we binnen waren!

Achter de ingang zaten veel mensen te "wachten" maar we wisten niet helemaal waarop, we wilde richting camping 5 lopen maar blijkbaar was het hek nog dicht en de camping zou pas om 20:00u open gaan en het was nog geen eens 19:00u dus zijn we er maar ff bij gaan zitten. Gelukkig ging iets na 7e het hek open en conden we het campingterrein op, het hele campingterrein was nog LEEG. Het gras zag er nog netjes uit er waren alleen van die rood met witte lintjes gespannen waar het pad was.

We zochten een plekje op het veld en hebben ons tentje opgezet, is een hele makkelijke tent, je trekt 'm een soort van uit elkaar en het ding staat.
    Daarna de luchtbedden oppompen, niet te vol want ze pasten niet langs elkaar in het smalle tentje. Daarna de tassen met spullen nog in de tent. Ditjaar had ik zo min mogelijk spullen meegenomen, gewoon genoeg sokken, onderbroeken en t-shirts voor het hele weekend, niks extras ofzo (en nog is niet alles gebruikt :-P).

Toen de tent stond hadden we ook al buren gekregen, zij waren al 17 keer op Lowlands geweest dus hebben we ff met ze gepraat. Na het opzetten en uitrusten zijn we een stukje gaan lopen over het Lowlands terrein, ook ff naar het 24 uurs gedeelte waar o.a. de eettenten en 24uurs tent staan, we hebben ff een frietje gegeten en nog een stukkie gelopen daar.

Daarna was het al wat later en zijn we teruggegaan naar de camping, we hadden nu nog meer buren gekregen, een grappige tent hadden ze een soort Volvo busje zag er aardig echt uit, iedereen die langs liep gaf er commentaar op "wat een leuke tent" en "waar heb je die tent vandaan?" was wel lachen.

De volgende dag was het festivalterrein om 13:00u open dus rond 13:00u zijn we aangelopen want anders sta je in een mega-rij bij de ingang van het festivalterrein!

We zijn maar meteen richting de Alpha tent gelopen, daar is een grasheuvel - ons favoriete plekje op Lowlands want als de zon schijnt kun je daar sowiso lekker chillen en genieten van goeie muziek!

Als eerste speelde Ed Sheeram daar, was wel een goed optreden ook!

We hebben veel over het festivalterrein gelopen en hier en daar naar de muziek geluisterd, en ook in het programmaboekje gekeken maar veel namen kenden we niet eens dus het is soms lastig zoeken naar de goeie muziek.

Een keer tijdens het lopen naar het festivalterrein liep er iemand langs die aan het bellen was en zei "Waar zien we je dan? bij die tent?" ja... bij die tent, alsof er op Lowlands geen tenten staan (ongeveer zo'n 50 000 dus dat moet lukken:P). Op de camping was het meestal ook wel gezellig, max 1x per dag gingen we ff terug naar de camping voor een beetje uitrusten en genieten van de burning-sun want wat was het lekker weer!

De hoofdact van dag nr. 2 was toch wel Fresku een rapper uit Eindhoven, had leuke tracks vooral de lintworm was erg grappig "om het ijs te breken" zei hij. Tijdens dit optreden heeft ook nog iemand iemand anders ten huwelijk gevraagd op het podium.

Deze lowlands mocht je ook flesjes ZONDER DOP meenemen het terrein op om water te kunnen tappen bij de WC's, dat water tappen was volgens vele kranten en nieuwszenders ditjaar gratis! Nou dat is altijd al gratis geweest alleen waren er nu een paar extra tappunten en mocht je dan een flessie zonder dop meenemen want anders worden al die doppen de grond in getrapt zeiden ze.

Maar dat gezeul met die fles zonder dop was niet echt praktisch dus nja... toch maar een dop meenemen naar het terrein, ging 1x goed de 2de keer werd het leuk, bij de ingang extra controle dus "haal je zakken maar leeg" maar daar zat die dop in! dus... telefoon eruit, dop eruit, dop in hand... fouleren... - dop nogsteeds in hand - "Oke veel plezier" pfuw, dat ging net goed dus die dop was ook weer mooi mee het terrein opgesmokkeld maar er liepen zoveel mensen met doppen dus volgens mij werd er ook niet zo nauw gekeken met deze warmte.

Het optreden van Will and the people was ook erg vet, alleen zag ik achteraf op Youtube dat Will in het publiek sprong en er daardoor iemand gewond geraakt is, live in de tent hebben we dat helemaal niet zien gebeuren ja we hoorden hem een keer roepen "I really fucked it up right now" maar waarom hij dat riep... no idea maar dat was blijkbaar daardoor.

De laatste dag genoten we nog even van de muziek en het mooie weer. Savonds nog ff lekker een tosti eten, en die was nog gratis ook want eerder die dag had Malou sushi gehaald en toen vergat dat vrouwtje om de muntjes te vragen omdat wij iets over de sushi vroegen maar ik had die krengen al in me hand dus gaf ze automatisch "ow bedankt was het al bijna vergeten!" kut... bijna gratis sushi :-P mja eerlijkheid duurt het langst he haha...
    Maar toen bij de tosti vroegen we ook om iets van welke soorten er waren en toen vroeg die gast ook niet om muntjes, dus ik kijken tijdens het wachten wat er gebeurde bij de rij waar je moest wachten op je tosti, niemand daar werd om muntje gevraagd maar bij de bestellingen niet dus... "alsjeblieft 2 tosti brie" mooi... toch nog een gratis tosti :-P

Na de tosti begon het ook een beetje te regenen en zagen we bliksem in de verte maar eigenlijk is het het hele festival wel droog gebleven!

Ook waren we ditjaar weer regelmatig bij de 3FM stand te vinden, maar die mogen ze wat mij betreft qua kwaliteit wel afschaffen, geluid was veels te zacht en Giel Beelen hebben we ook niet gezien dus was eigenlijk niet zo boeiend, nou weet ik niet of het op de radio wel boeiend was maar lijkt me niet... dus zet er volgend jaar maar 'n andere zender neer:P

Op maandagochtend moesten we voor 12 het campingterrein afzijn dus sochtend alle spullen weer inpakken en de tent afbreken, gelukkig was het droog dus dat ging vrij makkelijk. We hadden nog wat muntjes over dus daar nog ff drinken van gekocht en 2 bananen voor een half muntje.

Daarna weer met de pendelbus terug naar station 't Harde en weer met de trein terug naar Den Bosch.

Nou, het lowlands weekend ging weer veels te snel voorbij! Toen we er net waren was het net alsof we er al langer waren, het voelt echt alsof je er ff uit bent lekker in de natuur, top weertje erbij (geloof dat ik vorig jaar een keer riep dat het met LL 2012 30 graden zou worden, en... je ziet het :-P). Lowlands is gewoon lekker chillen en feesten tegelijk!

Als het aan ons ligt to volgend jaar :: LowLands 2013 :: 16, 17, 18 augustus 2013 ::

Fotos? HIERRR
  • Daar hedde ze weer!!

Ja, daar hedde ze weer... dat was 1 van de dingen die mijn opa altijd zei tijdens het kaarten met de familie op zaterdagavond.

Helaas is mijn Opa op 90 jarige leeftijd overleiden.

Den Bosch - woensdag 18 juli 2012
    NiksAanDeHandDag, woensdag was de enige dag dat ik nog ff langs Opa en Oma kon gaan voordat ik op vakantie naar Blanes zou gaan dus dat doen we dan ook want ff afscheid nemen hoort er toch wel bij, niet dat ik er vanuit ging dat er wat zou gebeuren maar gewoon - gezellig! Natuurlijk een extra kusje voor Oma en een iets steverige hand aan Opa, ja dat deed ik bewust maar niet wetende wat er een week later zou gebeuren...

Blanes - zaterdag 28 juli 2012
    Tijdens het vieren van mijn vakantie in Blanes (Spanje) was ik slecht bereikbaar en checkte ik alleen savonds ff of er een berichtje o.i.d. van het thuisfront binnen gekomen was, in principe zou er alleen contact zijn voor noodgevallen want vakantie is immers vakantie en daar hoort een mobiele telefoon natuurlijk niet bij... Dus zaterdagavond tijdens de wandeling langs de boulevard dat ding weer op Online modes gezet, eerst "Netwerk niet beschikbaar" maar dat was de dag ervoor ook al dus "dan maar wachten" en 5 min later kwamen de sms-jes binnen. Eentje van ons mam hierin stond vermeld dat Opa vanaf dinsdag in het ziekenhuis licht, maar de toestand nu verslechterd was en het toch beter was het ons te laten weten. Die nacht was het afwachten, afwachten of het beter zou gaan of juist niet. Ik dacht nog die red zich wel net als de vorige keer (lang geleden) toen kwam het ook weer goed.

Blanes - zondag 29 juli 2012
    Zondagmiddag nog wat contact gehad met het thuisfront maar zijn toestand was alleen maar slechter geworden.
    Savonds toen we op het terras zaten bij Crowley's Bar (Irish Pub) kreeg ik weer telefoon, de verbinding was slecht dus ik liep ff een stukje weg maar slechte verbinding of niet... "Opa is overleden" klonk het aan de andere kant van de lijn, kilometers verderop in Nederland was mijn opa op 90 jarige leeftijd overleden door o.a. bloedverlies (geen enge ziektes o.i.d. verder).

Maandag 30 juli 2012
    We hadden geregeld dat we met het vliegtuig ipv de bus terug konden naar Nederland, een paar uur eerder dan dat de bus uit Blanes zou vertrekken, dit omdat er een kans zou zijn dat de crematie al op woensdag zou zijn. Dit was (gelukkig) niet het geval maar beter 2 uur in het vliegtuig dan 20 uur in de bus, toch?

De dagen na de vakantie
    In de dagen na de vakantie ben ik 2x weze kijken bij Opa. Bij de laatste keer deden we de kist dicht, hij lag er vredig bij, dat blijft appart om hem zo te zien / om iemand zo te zien.

Vrijdag 3 augustus 2012
    Dit was de dag van de crematie. Mij was gevraagd een stuk voor te lezen uit een oud werkstuk wat ik gemaakt had op de middelbare school (zie hier het werkstuk in het stoffige archief van LMeijer) over de 2de Wereldoorlog (interview). Ik zag hier erg tegenop helemaal omdat dit mijn eerste crematie was van een familielid zo dichtbij. En omdat het een interview was vond ik het al helemaal niks, daarom heeft Manon (mijn zus) het omgezet naar een verhaaltje. Stond er ook nog zo'n irritant lampje op dat tafeltje waar het papier op lag waardoor het hele vel verbleekte :-P maar die kon uit... Gelukkig is het voorlezen gelukt en iedereen zei dat het goed ging maar zelf weet ik er niet zoveel meer van.
    Het was een mooie crematie.

R.I.P

Rest In Peace / Rust in Vrede

Foto: zondag 6 juni 2010

Zo, met een traantje hier en daar ga ik er nu een eind aan breiden, wat er ook gebeurd "altijd blijven lachen".....
  • Juli, 2012
  • Op vakantie naar Spanje

Goeiedageem, chico's en chica's, jonges en meisjes vrijdag 20 juli 2012 was het dan zover! Voor bijna 2 weken samen met Malou naar Blanes - Spanje!

Vrijdagochtend zijn we met de trein van Den Bosch naar Eindhoven Beukenlaan gegaan vanwaar onze bus vertrok.

Smiddags vertrokken we met de bus richting Blanes, onderweg zijn we een aantal keer gestopt om te plassen, eten en/of drinken. Omdat we veel te laat aankwamen bij de stop om te eten hadden we maar kort de tijd om te eten, maar er stond echt een kilometer rij bij het eten dus duurde het uiteindelijk nog langer dan de bedoeling was maargoed er moet toch gegeten worden.

De volgende dag kwamen we rond 9 uur aan in Blanes we stonden op camping La Masia vlakbij het strand. Eerst hebben we de bagage in een hok gezet en zijn toen naar het strand gelopen daar ff gezeten in een parkje beetje uitrusten van de reis en we mochten pas om 14:00u inchecken.

Na het uitrusten gingen we naar de camping iemand riep "mensen van GOGO hier melden" en bij ons stond er GOGO en x-travel op de bus en e-mail dinges dus wij erheen en de naam gezegd "ja, is goed" dus... niks aan de hand en mee naar het Holland-house (Gotcha, Holland-House, Patje Patatje) via het "zandpad" dat langs de camping liep, we werden gewaarschuwd hier snachts / savonds laat niet te komen want dan zouden er overvallers met messen rondlopen, nou gezellig :-P

Aangekomen bij Holland house werden alle activiteiten verteld die er te doen zijn, o.a. naar Barcelona en een kroegentocht en nog veel meer...

Na de welkomsbijeenkomst hebben we een beetje rondgelopen door Blanes tot we konden inchecken. In het centrum was een Nederlandse supermarkt (Appie Heijn) en nog wat andere Nederlandse dingen zoals Patje Patatje (friettent) en Bakker Bert (genept van Bakker Bart).

Aangekomen bij de campingplaats van GOGO zegt die meid die in het begin onze namen afstreepte "Ow jullie zijn van X-travel" eh ja dat zal wel... dus zaten we bijkbaar toch bij de verkeerde organisatie en hadden we allang kunnen inchecken, dus alles weer omgegooid en naar X-travel (1 "veldje" verderop) daar moest de reisleiding nog gebeld worden want die was al deels vertrokken :-P dus na aanmelding konden we de tent in, was een aardig grote tent met 2 matrasjes erin en een beetje ruimte voor bagage.

Na het inrichten van de tent of "dumpen van de spullen in de tent" (wat jij wil:P) lekker gaan zwemmen.

Savonds was er een kroegentocht, we zijn naar allerlei kroegen geweest in Blanes de kroeg waar we vaker zijn geweest was de Crowleys Bar een Ierse pub.

Na de 2de dag ofzo was onze koelkast trouwens al stroomloos, er was een kleine regenbui geweest snachts die kortsluiting had veroorzaakt, oeps. Gelukkig kregen we snel een nieuwe koelkast met 2 sleutels, 1 sleutel hadden we teruggeven zodat ze een reserver hadden, later in de week hadden ze die sleutel weer aan iemand uitgegeven, goed geregeld X-Travel ! :-P

In het begin van de week zat het programma goed vol, kroegentocht, Llorrette by Night (kroegentocht in LLorret de Mar) en een dagje naar Barcelona, dat was ook erg leuk alleen wel veel lopen zeg pff, grote stad! De Sagrade Familia (kerk) hebben we niet gezien maar die bleek ook beter met het OV te bekijken te zijn want die was nogal ver weg (die kerk is ontworpen door Antoni Goudie, ooit een keer op de basisschool heb ik daar een kunstproject over gehad dus zodoende wilde ik die wel zien als hij binnen handberijk zou liggen maar niet dus).

Savonds was er in Barcelona nog een fontijnenshow maar deze hebben we overgeslagen we zijn op eigen houtje met Metro en trein teruggegaan naar Blanes, hebben we het OV ook een keer gezien daar!

Veel van de dagen hebben we lekker liggen bakken in de sunshine at sea! hmmmz.
    Sochtends ging Malou of ik vaak brood halen bij de bakker/supermarkt op de camping en dat aten we dan bij de tent op of we gingen tosti eten of iets dergelijks.

Ook veel door het stadje gelopen en uit eten geweest bij verschillende toko's arround, zoals Bakker Bert (nageaapt van onze bakker Bart), Patje Patatje een restourant waarvan ik de naam niet meer weet een een Ierse tosty toko en in Barcelona bij de Subway.

Door de stad liepen ook rozenverkopers deze lui probeerde iedereen een roos aan te smeren voor 1 euro, 50 cent, 40 cent enz. maar daar moesten wij niks van weten het is ook illigaal dus nee laat maar!

Savonds deden we spelletjes bij de tent maar het werd al snel donker dat was wel jammer.

Op de laatste dag zijn we nog bij Marineland geweest een soort dolfinarium maar dan kun je er ook zwemmen en zijn er vette glijbanen. Een glijbaan was een soort halfpipe, je begon bovenaan en gleed naar onder dan weer terug naar boven aan de andere kant en zo weer terug naar onder tot je tot stilstand kwam, dit ding was nog best hoog ook!

4 dagen was er rond half 11 savonds ook een vette vuurwerkshow die je kon zien aan het strand van Blanes, hier zijn we ook een keer of 3 weze kijken was ook erg leuk!

Verder was het in de Crowleys Bar erg gezellig, de bijnaam voor de barman was Veldhoven omdat hij daar wellis geweest is, en hij komt ook ditjaar een keer naar NL dus wieweet dat we hem nog een keer zien. 1 keer wilde we de Malibu Cola zonder ijs dus ik vroeg hem "Without the ice please?" toen zei hij "Without the ice? okay..." en smeet zo het ijs door de tent heen :-P "there you go!" toevallig hete hij ook Leon.

Natuurlijk hebben we ook kaarten gestuurd naar NL, omdat ik de kaarten nog niet had verstuurd voor het slechte nieuws (zie hieronder) is de inhoud niet zoals die normaal zou zijn maargoed, beter iets dan niets;).

Na al die leuke dingen is er ook iets minder leuks gebeurd, ehum, op zaterdag avond toen we over de boulevard liepen kreeg ik een SMSje van het thuisfront dat mijn opa in het ziekenhuis licht (er was niks aan de hand toen we weggingen dus ik ging er vannuit dat komt wel goed) maar 24 uur later op zondat kwam het bericht dat hij was overleden :-( hierdoor zijn we op de dag van vertrek ipv met de bus met het vliegtuig teruggevlogen naar Nederland gelukkig niet veel gemist van de vakantie maar het einde is wel een beetje zoek jammer genoeg, vandaar dat dit verhaaltje niet zo uitgebreid van dag tot dag verteld wat we gedaan hebben zoals dat meestal het geval is (zoals Rusland).

Na de vakantie nog een afterparty bij mij thuis gehouden en de vele foto's bekeken!
    Op het eind na was het een super vakantie en what's next?

Check hier alle foto's

Comming up
    Lowlands 2012
  • Tweehonderd!!

En daar zijn we dan met blog 200!

Tweehonderd lijkt veel maar als je kijkt naar de leeftijd van deze weblog dan valt het best tegen. Vanaf nummer 100 t/m deze log is er in 2010 het meeste gebeurd en geblogd.

De bezoekersaantallen zijn nogsteeds hoog en ik vind het nogsteeds leuk om af en toe wat te bloggen dus we gaan nog even door!

Bij nummer 250 komt Johannes trouwens met een taart dus als ik zin heb in taart... ff doortypen :-P

De Messenger update log wordt nogsteeds veel bekeken en ook het artikel over oplichting via Marktplaats is erg in trek. Mensen zoeken veel op "lijst van internetoplichters" o.i.d.

Bekijk blog 1 t/m 100 hier.

Hier zijn de links naar alle 100 logjes vanaf 101:

1. 50ste verjaardag

2. Van uitstel komt... een verhuizing!

3. Naakt in eigen huis verboden - het moet niet gekker worden!

4. Weeris naar Dian 05-06-09

13. Zomervakantie 2009 - voorbij

14. LMeijer.nl 3 jaar!

15. Studiobezoek bij Radio538 10 september 2009

16. Mister X komt terug in 2009!

17. Messenger upgrade 8.1/8.5 naar Version 2009

18. 4 doden bij luchtballon ongeval in China

19. Who have blocked you on msn?

20. Halloween 2009

21. Verjaardag Karel 2009

22. Troep op Twitter

23. Eindhoven 08-11-2009

24. Gassen in Assen 2009

25. Geen trams Utrecht door storing Vodafone 19-11-2009

26. HME / HCC Dagen 2009

27. Een kerstkaart uit 2008!

28. Overzichtsblog 2009

29. Gelukkig 2010!

30. Oud op Nieuw 2009-2010

31. Twitterverslaving?

32. Verjaardag 2010

33. Namen afkorten

34. Een etentje 24-04-2010

35. Servermigratie

36. 2010-05-14 Even gezellig bijkleppen!

37. Duitsland 2010!

38. Utrecht gaat door 2010-06-01

39. Verjaardag Manon 2010 (19)

40. 60 jaar getrouwd!

57. Halloween 2010

58. Verjaardag Karel 2010

59. FF een weekendje weg

60. Lowlands 2011 uitverkocht binnen 2 uur!

61. Sinterklaas 2010 nog niet voorbij of...

62. 10M en Kerstvakantie 2010

63. Overzichtsblog 2010

64. Gelukkig 2011!

65. Oud op Nieuw 2010-2011

66. In 2011 naar Bedum

67. Verjaardag 2011

68. Verjaardag 2011.2

69. Wat begint met griep

70. Weg, WEg, WEG UIT ERMELO!

71. Carnaval 2011

95. Carnaval 2012

96. ZieZo beurs 2012

97. 538 Koninginnedag 2012

98. Kinderen geen bezwaar!

99. MSN Messenger MOET updaten / MSN Messenger forces update

100. Tweehonderd!!

• Juni, 2012
  • MSN Messenger MOET updaten / MSN Messenger forces update

For the english version, check the bottom:

Het is weer zover, de nieuwe MSN probeert zich op te dringen! Ditkeer is het zelfs zo erg dat de update alvast voor je gedownload is!
    De ouderwetse manier om dit tegen te gaan was de compatibiliteitsmodes te veranderen naar Windows 2K. Dit werkt nu nogsteeds alleen is er een klein probleempje voor gebruikers van plugins zoals Messenger Plus! Live, deze zal niet meer werken.

Nou kan ik mij herinneren dat ik ooit MSN wilde installeren op Server 2003 en dat ging dus echt niet (ja uiteindelijk wel gelukt natuurlijk;)) en omdat 2003 op XP lijkt maar MSN er niet op kan, kan die de update daar dus ook niet voor instellen dus, whoppa compat op Win 2k3 SP1 en daar istieweer, dus mocht je niet van die oude msn afwillen (kan ik me best voorstellen) ga dan naar de installatiemap van MSN kies de iegenschappen van msnmsgr.exe en kies compatibiliteit en zet de mode op Windows 2003 SP1 en start msn opnieuw!

Veel plezier!

Then the english version, yeah I notice many searches on the topic in the statistics;)

Again there it is, the new MSN tries to force it's self! This time it's even worse, they allready downloaded it for you!
    The old fasion way to prevent this was to set compatibility mode to Windows 2000, this is still working but not when you use popular plugins like Messenger Plus! Live.
    Now I do remember me trying to install MSN on Windows 2003 but that won't work too (yeah finally I got it running somehow;)) and 2003 looks like XP (on which plus works) so change the compatiblity to Windows 2003 SP1 and there you go!
    To do tihs, goto your Messenger installation folder and open the properties of the msnmsgr.exe file then click the compat tab and set the mode to Windows 2003 Service Pack 1 and there ya go!